Wonder Woman (2017) – recenzie film

Durata: 141 min.;

Productie: Atlas Entertainment, Cruel & Unusual Films, DC Entertainment;

Data premierei in Romania: 2 iunie 2017

Distribuit in Romania de: Freeman Entertainment;

Nota filmsiteatru.ro: 8-8,5

Wonder Woman (2017) on IMDb

Wonder Woman, ultimul film al studiourilor DC Entertainment, ne aduce in prim plan un personaj de care spectatorul din mine s-a indragostit la prima vedere iremediabil! Gal Gadot, ultima intruchipare a personajului Wonder Woman, este de vina pentru indragosteala mea. Fosta Miss Israel in 2004, intrata in lumea modelingului si apoi in cea a cinematografiei prin primul sau rol Wonder Woman, cel din Batman v Superman: Dawn of Justice, Gal Gadot aduce acestui personaj acea prospetime de care aveau nevoie cei de la DC pentru recastigarea publicului pierdut incepand cu ultimul film mai serios, Man of Steel, adica Superman-ul din 2013.

Asadar, dupa 4 ani, avem in sfarsit un film complet de la DC: eroi, poveste, intriga, lupte epice, imagini generate computerizat.

Povestea este foarte bine structurata, contine doua parti si se concentreaza pe rand pe momentele din viata, tineretea si antrenamentul de amazoana al Dianei, pentru ca mai apoi sa fim martorii intrarii acesteia in lumea reala, in cautarea zeului Ares, zeul razboiului, pe care vrea sa-l ucida pentru pune capat primului razboi mondial.

Ca iubitor al legendelor Olimpului, pot spune ca sunt cateva inadvertente in poveste, insa firul principal a fost pastrat: amazoanele sunt in legende fiice ale zeului Ares si ale nimfei Harmonia, ele aveau ca principala ocupatie razboiul, insa in filmul nostru ele par a se pregati pentru ce le-ar putea astepta, nu par a fi atat de crude si brutal-razboinice pe cat spuneau legendele. De asemenea, filmul respecta faptul ca ele erau neintrecute in lupta din goana calului (fiind o practica ce se spune ca le e atribuita) ori ca detineau braul care apoi apare in muncile lui Hercule (mai exact un fel de lasou al adevarului in filmul nostru), insa la nivel de asezare in spatiu a insulei in care traiau, filmul sufera putin.

Revenind la poveste, nu am cum sa nu revin la Gal Gadot. Aerul proaspat pe care l-a adus acestei povesti de la care lumea astepta exact acest lucru, modul in care regizoarea Patty Jenkins i-a atribuit niste replici si fapte la limita feminismului extrem si modul candid in care ea a inteles sa pregateasca si respectiv sa joace aceste scene sunt elementele care m-au captivat.

In rol de tanara nerabdatoare sa deprinda stravechile tehnici de lupta ale amazoanelor, Diana avanseaza foarte repede la stadiul de brava manuitoare de arme, iar momentul in care se intalneste cu cel ce avea sa-i schimbe viata (Steve Trevor, agent secret britanic jucat de Chris Pine), este exact momentul in care ea trebuia sa treaca la un nivel superior.

Izolarea completa a insulei in care vietuiau amazoanele (insula inconjurata de o ceata densa ce impiedica orice ambarcatiune sa ajunga la ea) da nastere practic celor doua parti din care e constituit filmul: prima parte in care Steve este complet surprins de ceea ce traieste pe insula amazoanelor si a doua parte in care Diana, plecata impreuna cu Steve sa-l opreasca pe Ares, descopera lumea reala, lumea oamenilor de la inceputul secolului 20.

Versatilitatea actritei care, impreuna cu familia ei de amazoane, a fost supusa de catre echipa de productie a filmului la lungi antrenamente de arte martiale, lupte calare ori tehnici de lupta si mai ales pregatirea sa militara dobandita in cei doi ani de serviciu militar in slujba Israelului, ne arata o Wonder Women completa, calina, carismatica, dar si hotarata, apriga.

Una peste alta, desi lung, filmul a avut de toate, mai putin un personaj negativ puternic. N-am inteles de ce au trebuit sa-l “dizolve” in doua personaje negative si pace! Iar modul in care ni s-a dezvaluit principalul personaj negativ a fost cam previzibil daca ma intrebati pe mine…

Joc actoricesc la una dintre cele mai complete aparitii feminine de pe ecranele cinematografelor din acest an?! Pai am cam multe de spus: e frumoasa, e desteapta, e viteaza, e curajoasa si toate astea in film si in viata reala!

Surprinde placut castingul, e fara greseala, iar includerea lui Ewen Bremner, (Spud din Trainspotting 1 si 2) in echipa care lupta pentru incheierea razboiului are si ea simbolistica sa, aceasta facand referire la diversitatea de origini a celor care si-au dat viata intr-una din cele mai mari orori ale secolului trecut.

Chris Pine e de-acolo, chimia sa cu Gal e perfecta, iar momentele in care el o invata pe ea sa danseze sunt evidentiate de critici din toata lumea.

E film DC Entertainment, are lupte nemaintalnite? Are! Are personaje de neinfrant? Are, insa modul in care isi arata ele invincibilitatea e atat de frumos creionat, incat tind sa cred ca acest lucru are legatura cu faptul ca s-a aflat o femeie la carma acestui fim! Regizoarea Patty Jenkins, pentru ca ea e de vina pentru regia unui film in care DC a investit 120 de milioane de dolari, mai are la activ regia la Monster si a catorva episoade din Entourage. Ce ne-a adus ea proaspat aici e personajul principal, modul in care a inteles sa-l adapteze celor doua lumi total diferite in care l-a aruncat si nu in ultimul rand frumoasa reconstituire a atmosferei Londrei aflate sub povara unui razboi cumplit.

Si daca, din greseala am uitat s-o ridic in slavi pe Gal Gadot, cea ce o joaca pe Wonder Woman, iata un citat din Dann Gire, de la Chicago Daily Herald, care sa imi repare greseala:

Wonder Woman gives rising star Gal Gadot the chance to… demonstrate her impressive skill set that includes a nuanced sense of humor, heightened physicality, dramatic gravitas and charismatic self-confidence.

Da, e completa, da, e o Wonder Woman cum toti fanii se asteptau sa fie. Abia o asteptam in urmatoarele aparitii, noi, fanii! 🙂

Titlu original / in limba romana: Molly's Game / Jocuri secrete; Regie: Aaron Sorkin; Scenariu: Molly