Unforgettable / Obsesia trecutului (2017) – recenzie film

Durata: 100 min.;

Productie: DiNovi Pictures;

Data premierei in Romania: 28 aprilie 2017

Distribuit in Romania de: Freeman Entertainment;

Nota filmsiteatru.ro: 6-6,5

Unforgettable (2017) on IMDb

Unforgettable / Obsesia trecutului este tipul de film care promite foarte mult din trailer. Si care nu livreaza, daca e sa folosim termeni corporatisti. Pentru ca nu e usor sa-ti propui sa faci un thriller psihologic apropiat ca tema de Fatal Atraction sau Basic Instinct si sa reusesti sa te apropii de aceste filme doar pentru ca distribui in rolul de fata rea o Barbie girl precum Katherine Heigl. Sa ne intelegem, de protagonista din Grey’s Anatomy ne place, insa pur si simplu nu credem ca poate juca roluri grele. Este frumoasa, arata nemaipomenit la cei 39 de ani ai sai, insa pur si simplu nu e de-acolo in acest film. Poate pentru ca ea si Rosario Dawson au fost a doua optiune pentru aceste roluri dupa Kate Hudson si Kerry Washington, cine stie?

Ideea filmului e simpla, fosta sotie se lupta cu toate fortele sa-si recapete barbatul ajuns acum in bratele alteia. Si nu precupeteste niciun efort in aceasta directie. Firul epic al filmului nu e subtire, insa modul in care au inteles realizatorii sai sa-l ingroase cu clisee redundante si suparatoare face un deserviciu major peliculei. Si cand spun clisee avem de toate: bancherul de la Goldman Sachs care renunta la jobul sau in corporatie ca sa-si urmeze visul, si anume acela de a se face… berar; bunastarea suspecta a acestuia, om cu o afacere pornita practic de la zero si care duce o viata luxoasa pentru un mic afacerist impovarat de credite, fosta sotie care are grave probleme psihice, probleme izvorate dintr-o relatie problematica cu parintii sai, etc..

Modul in care actiunea filmului ajunge la paroxism si in care binele invinge sunt destul de contestabile, incadrarea la “interzis sub 15 ani” parand mai degraba o masura de a atrage decat a indeparta spectatorii. Repet, trailerul e bun, ideea nu e rea, insa insistenta scenaristului de a strecura atitudini, relationari interpersonale si idei rasuflate ca originalitate, fac din acest film unul de duzina aproape.

Desi mie personal Rosario Dawson imi place fizic mai putin decat Katherine Heigl, prima este clar singurul nume de pe afisul acestui film care chiar a performat in acest caz. Nu pentru ca am fi avut din partea lui Katherine Heigl un joc mai slab, ci fiindca pur si simplu, caracterizarea data ei in timpul filmului de unul dintre personaje (aceea de Barbie girl), desi cam malitioasa, cu parere de rau, i s-a cam potrivit aici

Altfel, regizoarea Denise Di Novi, o producatoare cu vechi state un serviciu, nu prea poate sa se laude cu aceleasi izbanzi la capitolul regie. N-a mai regizat practic nimic notabil, iar prezenta sa pe afisele filmelor Edward ScissorhandsCrazy, Stupid, Love, sau The Nightmare Before Christmas ca producatoare nu face decat sa ne nedumereasca si sa ne faca sa ne intrebam cum de n-a “simtit” altfel acest film?!

Casa de productie care, dupa nume, pare a fi tot a regizoarei, sugereaza ca acest film cu un buget de “doar” 12 milioane de dolari este unul “de casa”, o ambitie personala, care, din pacate, s-ar putea sa ii faca niste deranj prin conturi, desi in prima saptamana a strans putin peste 4 milioane de dolari.

Majoritatea criticilor americani sunt nemilosi cu acest film, acordand note mici sau foarte mici acestei pelicule. La fel, majoritatea caracterizeaza acest film printr-un joc de cuvinte la adresa titlului in versiunea engleza: Forgettable:

Unforgettable is definitely the wrong title for a movie you want to erase from your memory the second it ends.

Asta spune trimisul Roling Stones la vizionarea acestui film, Peter Travers.

Si cine suntem noi sa-l contrazicem? 🙂