Suicide Squad / Brigada sinucigasilor (2016) – recenzie film

Titlu in limba romana: Brigada sinucigasilor;

Regie&Scenariu: David Ayer;

Distributie: Will Smith, Jared Leto, Margot RobbieViola Davis;

Durata: 123 min.;

Productie: Atlas Entertainment, DC Comics, DC Entertainment;

Suicide Squad (2016) on IMDb

Inca din primele momente ale filmului Suicide Squad am avut senzatia ca imi lipsesc informatii esentiale legate de personaje si actiunea filmului. Si, documentandu-ma pentru acest review, mi s-a confirmat acest lucru. Suicide Squad este o ecranizare a unor benzi desenate concepute de catre John Ostrander. Acesta a fost creator printre altele al unor serii de comic book-uri intre care cele mai importante ar fi cateva din seria Star Wars.

Odata acest lucru lamurit, ne intoarcem la sinopsis. Avem pe de-o parte o serie de raufacatori incarcerati in inchisori de maxima securitate si pe de alta parte guvernul american care ii angajeaza in vederea rezolvarii unei situatii de criza extrema. Rasplata promisa consta in reducerea pedepsei. Reprezentanta guvernamentala, Amanda Waller (Viola Davis), se lupta pentru a face functionala aceasta trupa de proscrisi.

Fiind un film DC Entertainment, era normal sa foloseasca toate argumentele “grele” numite Superman sau Batman, Gotham City sau alte asemenea in productia de 175 milioane $. Totusi, pe alocuri, densitatea prea mare de personaje a caror poveste iti este impartasita, caruia sa-i cunosti si retii “insusirile” si background-ul devine un pic agasanta, dar asta pana intri in ritmul povestii.

Imi place Margot Robbie! Frumoasa blonda remarcata de o lume intreaga in Lupul de pe Wall Street, are talente actoricesti reale. Nu este doar o plastic Barbie folosita de regizori pentru a colora filmul, fata chiar are talent! Are, in acest film, alaturi de Will Smith si Jared Leto, cateva scene foarte reusite, iar candoarea amestecata cu siguranta pe care o imprumuta personajului sau tine clar de chemare actoriceasca.

Jared Leto apare din pacate destul de episodic, desi insusirile sale actoricesti, aici in pielea renumitului personaj malefic Joker, sunt incontestabile.

Pe de alta parte, Will Smith e “de acolo”! E activ, alert, are o suita de replici foarte inspirat scrise si care i se potrivesc “manusa”.

Regizorul David Ayer a mai semnat regia si scenariul pentru cateva filme de rezonanta precum Fury sau Training Day. A imprimat prezentei productii un ritm bun pentru o idee buna, insa lumea consumatorilor de benzi desenate care asteapta cu infrigurare filmul (in State se va lansa oficial abia pe 5 august), se aude ca este dezamagita de lipsa scenelor cu adevarat tari cu care acest tip de ecranizari ar putea veni.

Filmul n-a fost lansat la ora la care scriu aceasta cronica, cele cateva pareri existent online nu sunt deci concludente. Cert este faptul ca, pentru cunoscatori, filmul e un must see, pentru ceilalti putand fi o buna oportunitate sa evadezi din canicula in mijlocul unui film plin de suspans.

Titlu original / in limba romana: Beach Bum/ Regele plajei; Regie: Harmony Korine; Scenariu: Harmony
Titlu original / in limba romana: Mia and the White Lion / Mia si leul alb;
Iata nominalizarile din acest an: Cel mai bun film: BlacKkKlansmanBlack PantherBohemian RhapsodyThe FavouriteGreen BookRomaA Star