Star Trek Beyond – review

Regie: Justin Lin;

Scenariu: Simon Pegg, Doug Jung;

Distributie: Chris PineZachary QuintoKarl UrbanZoe SaldanaSimon PeggJohn ChoAnton Yelchin;

Durata: 120 min.;

Productie: Paramount Pictures, Bad Robot, Perfect Storm Entertainment;

Star Trek Beyond (2016) on IMDb

In primul rand vreau sa scriu ca aceasta noua productie din seria Star Trek este un film de vazut neaparat! Am vazut pelicula impreuna cu o non-impatimita a science-fiction-ului si reactia sa din timpul si de la finalul filmului mi-a demonstrat ca nu numai eu am considerat ca filmul are miez si intriga. Este un film proaspat, cu nerv, de parca acum s-ar fi lansat conceptul Star Trek! Traiesti efectiv la bordul Enterprise, te intristezi cu Spok sau te amuzi de accentul rusesc al lui Chekov, toate aceste senzatii sunt autentice, noi si proaspete!

Ritmul este alert, uiti sa respiri, dar dupa ce iesi din sala si realizezi ca regizorul Justin Lin este cel ce a facut Fast&Furious 3-6, iti mai explici niste lucruri! 🙂 Totul este un carusel foarte bine gandit ca fir logic, nimic nu este lasat la voia intamplarii din punct de vedere al scriptului. Avem drept rezultat unul dintre cele mai bune filme ale anului, inca o data: mergeti sa-l vedeti!

Capitanul James T. Kirk s-a mai maturizat fata de filmul precedent, este un barbat in toata regula, constient de responsabilitatile si de abilitatile sale. Zoe Saldana pe care eu personal am descoperit-o si “comentat-o”, acum 5 ani in Colombiana aici, este o urmasa de nadejde a lui Michelle Nichols, cea care a jucat initial acest rol. Spok, Bones, Scotty si toti cei ce formeaza echipajul Star Trek ne apar a fi atat de familiari, de parca nu i-am mai vazut de ieri si acest sentiment de apropiere da filmului o si mai buna atmosfera de realism. Mai mult, ideea sa de a “bruia” comunicatiile inamicilor cu melodia Antourage a nebunilor frumosi de la Beastie Boys mi s-a parut geniala!

Justin Lin, regizorul, nu mai are, dupa cum am spus, nevoie de prezentare. Dupa ce ne-a ametit la volanul bolizilor din Fast&Furious, a trecut la un nivel superior: alearga cu Enterprise – nava vedeta a flotei Federatiei, si alearga bine! Eu, cum am spus, nu am gasit cusur acestui film. Poate altii mai putin entuziasti decat mine vor gasi, dar tot nu vor putea sa il treaca cu vederea.

Star Trek este apreciat pe rottentomatoes.com ca fiind unul din rarele filme asupra carora critica nu s-a prea contrazis, scriind numai de bine. Katie Walsh de la Tribune News Service spune scurt si cuprinzator:
Everything you want a post-modern “Trek” movie to be: funny, poppy, self-referential — and with Captain Kirk punching bad guys in rubber masks.

Titlu original / in limba romana: Home Again/Cum sa faci ca s-o desfaci?; Regie: Hallie Meyers-Shyer;
Titlu original / in limba romana: Borg vs McEnroe; Regie: Janus Metz; Scenariu: Ronnie Sandahl; Distributie: Stellan