Sicario 2: Soldado (2018) – recenzie film

ScenariuTaylor Sheridan;

Distributie:  Benicio del ToroJosh Brolin, Jeffrey Donovan.  Isabela Moner;

Durata: 122 min;

ProductieBlack Label MediaRai CinemaThunder Road Pictures;

Data premierei in Romania: 29 iunie;

Nota filmsiteatru.ro: 7

Faptul ca americanii produc filme inspirate din problemele de actualitate ale intregii lumi nu este o noutate. Daca stai sa te gandesti, ce altceva sa prinda mai bine la public decat un subiect de neliniste pentru majoritatea americanilor? Punct ochit, punct lovit! Filmul este o intreaga misiune impotriva cartelurilor de la granita dintre Statele Unite si Mexic. Daca primul Sicario punea accent doar pe traficul de droguri, asa zisul “American War of drugs”, al doilea film vine cu o problematica diferita.

De aceasta data, CIA este nevoit sa se alieze cu un asasin pentru incetarea atacurilor teroriste.  Alejandro Gillick (Benicio del Toro) are misiunea de a opri transportul ilegal al teroristilor de la granita dintre Mexic si America. Pentru a face acest lucru posibil, el este nevoit sa distruga cartelurile rivale. Este aproape o misiune imposibila, extrem de riscanta, dar cu o tactica bine gandita. Misiunea nu decurge tocmai conform planului din cauza unor “obstacole” neasteptate. Strategia ramane punctul forte al intregii actiuni, fiind si cheia celei mai reusite secvente a filmului. Riscul produce suspansul, care te mai scoate putin din unele momente banale, as putea zice.

Una peste alta, nu am cum sa zic ca a fost un film rau, este chiar peste medie. Pelicula pleaca de la o idee interesanta, iti capteaza atentia si chiar te introduce in subiect. Insa, a doua ora a filmului deja te lasa pierdut putin in toata succesiunea de evenimente. Mi se pare ca un film atat de incarcat din punct de vedere al naratiunii, putea sa dureze ceva mai putin, in asa fel incat sa pastreze interesul spectatorilor la o intensitate mai mare.

Daca v-a placut primul film din 2015, cu siguranta va recomand sa il vedeti si pe acesta. Amandoua ajung la acelasi potential cinematografic.

Acesta este unul dintre cazurile fericite in care jocul actoricesc iese in evidenta. Benicio del Toro m-a surprins placut si de aceasta data cu rolul principal Alejandro Gillick impreuna cu Matt Graver ca Josh Brolin.

Image result for benicio del toro

Actorul american este cunoscut pentru rolurile sale in filme de actiune si thriller, precum Traffic si The Pledge. Acesta da viata personajului Alejandro, reusind sa il valorifice chiar mai mult decat in primul film. Transmite siguranta, determinare si curaj. Se observa o evoultie clara a personajului. Energia personajului fiind chiar coplesitoare de aceasta data.

Image result for josh brolin

Nu cred ca Josh Brolin mai are nevoie de prezentare. Probabil il recunoasteti din rolul sau in filmele Marvel, Avengers: Thanos sau daca preferati Deadpool, il puteti vedea acolo sub numele de Cabel. Ne bucuram sa il revedem si in Sicario 2.  Cu siguranta biletul la film merita doar pentru performanta sa. Actorul are anumite trasaturi, expresii si o postura care isi lasa amprenta in fiecare rol. Concluzie: Josh Brolin a avut ceea ce numesc americanii “a hell of a year” din punct de vedere al carierei sale in acest an.

Trebuie sa recunoastem ca Sicario 2 nu este un film pentru oricine. Contine violenta si imagini tulburatoare care nu pot fi digerate de toata lumea. Cu toate acestea reuseste sa adune mai multe critici pozitive, avand rating 65% pe Rotten Tomatoes si nota 7,6 pe IMDB.

David Lewis de la San Francisco Chronicle:

“Soldado is beautifully crafted and requires some brain cells”

…iar Carlos Boyero afirma