Momo (2018) – recenzie film

ScenariuSebastien Thiery;

Distributie: Christian Clavier, Catherine Frot, Sébastien Thiéry si Pascale Arbillot;

Durata: 1 h 25 min;

Productie: Curiosa Films;

Data premierei in Romania: 14.09.2018

Nota filmsiteatru.ro: 8

“Il n’est jamais trop tard pour fonder un famille” (Nu este niciodata prea tarziu pentru a intemeia o familie), acesta este sloganul comediei frantuzesti “Momo”. Desi aparuta in 2017 in Franta, pelicula isi face abia acum aparitia si pe ecranele noastre de cinema. Din primele minute iti poti da seama ca este altceva, este cu totul diferit de comediile americane pe care le cunoastem cu totii. Alt stil, alti actori, alta limba si alt umor, unde umorul este punctul forte al fiecarui minut din cele 85 ale filmului. Razi cu lacrimi, cum s-ar mai spune.

Cu un comic de situatie inedit si cateva replici istete, “Momo” a reusit sa fure zambetele si rasetele intregii sali de cinema. Filmul iti atrage atentia chiar de la inceput, atunci cand sotii Prioux sunt intampinati in propria casa de catre Patrick. Un tanar surd care sustine vehement ca el este copilul lor. Confuzi si speriati la inceput, cei doi incep o noua aventura in descoperirea identitatii lui Patrick. Este un farsor, un manipulator sau pur si simplu au uitat sotii Prioux ca au un copil?

Va dau un spoiler, o sa radeti o gramada! Chiar daca motivele nu sunt atat de morale, iar unii ar putea considera bataie de joc folosirea unui handicap ca pretext de a starni rasete. Trebuie clarificat ca este o comedie, avand unicul scop de a te amuza pe seama personajelor si a intamplarilor.

“Suna interesant dar nu este in engleza”.  Reactia multor oameni cand afla ca filmul este in franceza. Probabil daca era in orice alta limba nu mai era nici pe jumatate atat de amuzant. Deci puteti sta linistiti, franceza este folosita doar pentru comedie, nu o sa fiti incarcati de cuvinte stufoase. Daca stiti franceza deja, este filmul ideal la care sa va duceti.

Sebastien Thiery

Jos palaria pentru Sebastien Thiery. Sufletul intregului film, personaj principal, regizor si scenarist. Un talent inascut pentru comedie si teatru. Acesta interpreteaza rolul lui Patrick, tanarul cu probleme ce isi descopera “familia”. Un rol nu tocmai usor, mulat perfect pe infatisarea si trasaturile lui Sebastien. Un scenarist si un actor grozav, pe care imi doresc cu siguranta sa-l revad si in alte filme.

Catherine Frot

Christian Clavier

Sotii Prioux aka Catherine Frot si Christian Clavier, intretin atmosfera comica a povestii alaturi de Sebastien Thiery. Implicarea celor doi este vizibila pe toata durata filmului. Perechea este una hilara, amandoi avand experienta in domeniul comediei si o prezenta de spirit excelenta. O sa-i indragiti cu siguranta!

Filmul “Momo” a fost difuzat pana acum doar in Franta, asa ca inca nu a avut ocazia sa primeasca prea de multe critici. Pe IMDb pelicula a obtinut la momentul actual nota 4,6 din 10, 263 de oameni exprimandu-si opinia. Parerile sunt impartite, gusturile nu se discuta, iar simtul umorului difera de la persoana la persoana. Eu zic sa nu va lasati pacaliti de acest punctaj mic, nota mea pentru “Momo” este 8.

In concluzie, luati-va bilet cat mai curand si bucurati-va de o comedie in adevaratul sens al cuvantului.

Trailerul cu subtitrare in engleza il puteti viziona aici.

Titlu original / in limba romana: A simple favor / O simpla favoare; Regie: Paul Feig; Scenariu: Jessica