Molly’s Game / Jocuri secrete (2017) – recenzie film

Durata: 140 min.;

Productie: STX EntertainmentHuayi Brothers PicturesThe Mark Gordon Company;

Data premierei in Romania: 5 ianuarie 2018;

Distribuit in Romania de: Vertical Entertainment;

Nota filmsiteatru.ro: 7

Molly's Game (2017) on IMDb

Pentru un film despre partide aproape (i)legale de poker care se anunta a fi un rollercoaster de intamplari si emotii, filmul acesta este exact ce trebuie. Pentru ca povestea schioarei olimpice americane care a ajuns sa organizeze partide de poker intre bogatanii momentului din Los Angeles si New York si mai si scrie despre asta, este un scenariu de film inedit.

Problema este ca cei pe care i-a momit in jocul ei erau reprezentanti ai mafiei ruse, iar oficialitatile americane nu au cum sa nu se intrebe care e rolul ei aici si ce poate ea divulga despre unii dinspre cei mai periculosi oameni ai momentului. Singurul om de care se agata eroina noastra in aceste momente este un avocat renumit si foarte scump, avocat care initial, desi clienta sa a acceptat onorariul de 250.000 de dolari, este in dubiu daca o va reprezenta sau nu. Avocatul vede insa in ea clientul nu neaparat nevinovat, ci clientul care merita o a doua sansa.

Ritmul filmului mi-a adus aminte de mult mai reusitul Now You See Me. Ritmul este acelasi, deosebirea dintre ele este ca acesta este foarte tehnic si detaliat din punct de vedere pokeristic, in asa fel incat un necunoscator in ale pokerului are dificultati in a-l asimila la viteza respectiva.

Filmul are aspecte pozitive si negative. Cele pozitive sunt reprezentate de distributie, de poveste ori de ideea in sine. Filmul are parte de un scenariu a carui idee pare proaspata prin prisma modului in care scenaristul intelege sa o faca sa decurga si sa o finalizeze intr-un mod absolut pokeristic, asa cum dealtfel a inteles sa administreze intreg parcurs al filmului. Pot sa mai enumar aici un aspect pozitiv important, (nu stiu daca el apartine ca idee autoarei cartii sau scenaristului), este vorba despre modul in care pe ecran s-a inteles a fi aratata aceasta poveste cu toate implicatiile ei psihologice. Acest lucru s-a facut in decursul unui dialog nemaipomenit dintre Jessica Chastain si Kevin Costner. Practic acest dialog descopera in cateva minute intr-un mod remarcabil resorturile psihologice ale intregii intrigi, situand astfel actiunea pe un plan intelectual superior.

Aspectele negative constau in ritmul poate putin prea alert, din insistenta cu care se zaboveste pe multe dintre momente si, nu in ultima instanta, din durata filmului. Pentru ca avem 2 ore si 20 de minute in care suntem bombardati de informatii si detalii de multe ori suparatoare.

Regizorul si scenaristul Aaron Sorkin are la activ un Oscar pentru scenariul de la The Social Network si este cunoscut pentru scenarii la filme excelente si multapreciate de public si critica precum MoneyballSteve Jobs (cu care are un Glob de Aur) sau A Few Good Men. Povestea si regia sunt deci asigurate de un nume greu de la Hollywood, deci filmul are toate elementele care ar putea sa-l recomande drept o pelicula de valoare.

Adaugarea la toate cele de mai sus a unor actori precum Jessica ChastainIdris Elba sau Kevin Costner nu poate sa nu ridice sprancenele curioase ale celor ce aud de acest cocktail. Si daca de Jessica Chastain ori de Kevin Costner am spus deja cate ceva, nu vreau sa inchei aceasta recenzie fara a aminti de versatilul Idris Elba, actor pe care l-am vazut in filme precum Thor, Mandela ori Dark Tower, filme pe cat de diferite, pe atat de bine jucate de acest actor.

Shirley Sealy de la Film Journal International rezuma in cateva cuvinte una dintre ideile mele de mai sus:

Riveting. Breathless. Intellectually exhilarating.

Cum filmul va aparea pe ecranele de la noi abia pe 5 ianuarie, eu va recomand sa mergeti pana atunci la noul Star Wars (e nemaipomenit, va spun!), dar sa nu uitati: daca vreti sa vedeti un film destept si alert, mergeti la Molly’s Game! 🙂

Click AICI pentru a viziona trailerul oficial!