Minti primejdioase/The Darkest Minds (2018) – recenzie film

Distributie: Amandla Stenberg, Mandy Moore, Gwendoline Christie;

Durata: 105 min;

Productie: 21 Laps Entertainment;

Data premierei in Romania: 10.08.2018;

Nota filmsiteatru.ro: 6

The Darkest Minds (2018) on IMDb

Am observat ca in ultima vreme noua moda a filmelor americane, ca sa-i spun asa, este maximizarea ideii de adolescent. Filmele pentru publicul tanar au avut dintotdeauna succes. Cei mici isi doresc sa ajunga la fel de puternici si curajosi ca personajele lor preferate. Cei de aceeasi varsta se regasesc in dilemele copilaresti sau chiar se lasa introdusi in poveste. Iar cei mai in varsta isi amintesc cu drag de experienta adolescentina.

Printre filmele de dragoste si actiune, in ultimii ani, filmele SF au devenit mai populare ca niciodata. Adolescenti cu puteri supranaturale, care devin supereroi sau adolescenti care salveaza lumea. Sunt sigura ca toate aceste variante va suna cunoscute. In cazul filmului nostru, The Darkest Minds, personajul principal este o fetita pe nume Ruby ce supravietuieste unui virus mortal. Copiii care reuseau sa-i faca fata dobandeau abilitati supranaturale, periculoase in ochii guvernului. Acestia sunt declarati o amenintare pentru restul oamenilor si inchisi in tabere sub pretextul ca se doreste sa fie “vindecati”.

Pe tot parcursul filmului, Ruby este in centrul atentiei. Este descris personajul ei neinfricat, abilitatile ei speciale, dar periculoase, si incercarea ei de a evada. Nu pot spune ca originalitatea este punctul forte al acestei pelicule, insa amatorii filmelor science-fiction ar putea agreea astfel de combinatie. Din punctul meu de vedere, un film care se vrea a fi SF trebuie sa te introduca pe toata durata sa intr-o alta lume. Sa uiti de ceea ce este normal si sa fii captivat intr-o lume de poveste alaturi de personaje. Ideea filmului in sine nu este ceva nou si din pacate nici abordarea nu a reusit sa iasa in evidenta.

Totodata, proiectia este ecranizarea primei carti din seria scrisa de Alexandra Bracken. Nu am citit-o insa recomand celor captivati de povestea filmului sa o rasfoiasca.

Image result for amandla stenberg

Amandla Stenberg

Actrita Amandla Stenberg pare ca isi face aparitia in tot mai multe pelicule adolescentine in ultima vreme. Ultima oara am vazut-o in rolul principal din filmul “Everything, Everything” (Absolut tot). Daca ar fi primul film in care as remarca-o, as putea chiar sa o aplaud pentru emotia transmisa. La doar 19 ani are o prestatie demna de o actrita in toata regula. Singura problema este ca dupa ce am vazut-o in mai multe proiecte, stilul ei actoricesc este la fel indiferent de genul filmului. As mai lucra putin la acel capitol, in rest este o prezenta frumoasa.