Home Again / Cum sa faci ca s-o desfaci? (2017) – recenzie film

Durata: 97 min.;

Productie: Black Bicycle Entertainment;

Data premierei in Romania: 6 octombrie 2017;

Distribuit in Romania deRo Image 2000 , Prorom;

Nota filmsiteatru.ro: 5,5-6.

Home Again (2017) on IMDb

Vizionarea trailerelor de film a inceput sa aduca a clickbait (procedeu folosit de creatorii de continut pe YouTube pentru a-si descrie cat mai provocator filmele in vederea atragerii de vizualizari). Asa a fost cel putin in cazul acestui film. Am vazut trailerul sau de cateva ori si mi s-a parut ca se bazeaza pe o idee funny, de aceea m-am dus la el gandind ca, avand un asemenea postament, nu se poate ca cineva sa il strice aducand pe ecran un produs final mai slab. Ei bine, daca esti fata de regizoare care isi inchipuie ca numele si renumele mamei sale sunt de ajuns pentru a te impune la Hollywood, obtii chiar si acest rezultat aproape imposibil.

Pentru ca Hallie Meyers-Shyer, fiica regizoarei si scenaristei Nancy Meyers (The Holiday, The Intern, Something’s Gotta Give, It’s Complicated) o cam da de gard! Si spun asta pentru ca, incercand sa foloseasca reteta mamei sale, nu a inteles ca nu e de ajuns sa ademenesti o vedeta (Reese Witherspoon) sa joace in filmul tau, ci mai trebuie sa ai si ce sa-i dai sa joace. Pentru ca asta e marele cusur al filmului: scenariul! E plin de clisee, de fracturi logice, de intamplari si situatii care in viata reala nu au in veci cum sa se intample. Ori tocmai cu asta a impresionat mama sa: filmele sale erau bucati de viata adevarata, te regaseai in intamplarile si in replicile alea pana la ultima emotie!

Avem aici de-a face cu o proaspat separata mama a doua copile care pleaca din New York, unde locuia cu sotul sau, producator muzical care devenise prea absorbit de lumea in care muncea, pentru a se stabili in Los Angeles, in casa raposatului ei tata. Care tata fusese un regizor celebru, cu un Oscar la activ. Bantuita de depresii, eroina noastra agata in noaptea in care isi sarbatoreste ziua de nastere un tip cu mult mai tanar decat ea. Toate bune si frumoase, numai ca tanarul nostru bea prea mult in seara in care s-au cunoscut, astfel ca unele lucruri se amana. Tinerelul aduce insa dupa el inca doi prieteni cu care tot incearca sa razbeasca in lumea filmului printr-un scenariu propriu.

Avem un sot care doreste sa se intoarca, avem trei tineri care se stabilesc in casa de oaspeti a eroinei noastre, avem pe fiicele acesteia si pe mama ei, o avem pe ea in pragul caderii nervoase, dar parca nu avem liantul pentru toate aceste puncte. E ca si cum avem ingredientele pentru o prajitura minunata, insa nu si prajitura in sine! Filmul nu se leaga, actiunea treneaza, momentele de tensiune negativa pe care mama regizoarei le-a dus la rang de arta lipsesc sau sunt subtiri. Toate dau un rezultat final aproape mediocru daca acesta nu ar fi fost salvat de laureata cu Oscar, Reese Witherspoon.

Reese Witherspoon a avut prezente mai bune sau mai slabe pe marele ecran. Totusi Wild (nominalizare la Oscar, 2014), Walk the Line (Oscar pentru rol principal feminin, 2005), ori minunatia de miniserie Big Little Lies (2017), o recomanda ca pe una din personalitatile marcante ale generatiei sale.

A incercat si aici sa dreaga busuiocul, are farmec, are prezenta, stie sa joace, era perfecta pentru ceea ce ar fi putut sa fie acest film. Din pacate scenariul a fost subtire si se pare ca exclusiv bugetul de 12 milioane de dolari al filmului a fost argumentul pentru care s-a inhamat la acest proiect.

Nu stiu daca e adevarat ce se sopteste, anume ca filmul ar avea ceva caracter autobiografic, cert e ca fiind primul film in care Hallie Meyers-Shyer apare pe afis ca regizor, consider ca trebuie sa fim indulgenti si sa asteptam o a doua performanta pentru a ridica piatra. In fond am vazut si filme mult sub acesta, cu pretentii, nume si bugete mult mai mari.

Din cate am remarcat, gradul de asteptare pentru acest film a fost si este destul de mare, asa ca probabil si dezamagirea ce a urmat vizionarii poate sa se fi accentuat din aceasta cauza. Matthew St. Clair de la Film Inquiry exprima exact frustrarea de a nu fi vazut ceea ce trailerul pare ca promisese, asa cum am descris si eu in deschiderea prezentei recenzii:

Home Again is an unfortunate disappointment filled with wasted talent and muddled storytelling.

Home again este una peste alta totusi un film bunicel pentru o duminica racoroasa de toamna, cand tot ce vrei este sa zaci sub patura si sa te uiti la filme siropoase. 🙂

Click AICI pentru a viziona trailerul oficial in limba romana!