Furious Seven / Furios si iute 7 (2015) – recenzie film

Furious Seven

Furious 7 (2015) on IMDb

Am asteptat sa treaca o saptamana (aproape) de la lansarea in Romania a ultimului film din seria Fast and Furious (Furious Seven / Furios si iute 7). Am mers, regulamentar, sa vad pelicula la IMAX pentru a nu pierde nimic din ce ar fi putut oferi acest film in materie de efecte de sunet, imagine, sau regie. Nu am regretat, pentru ca in afara de un scenariu slabut, filmul a avut chiar de toate!

Dar hai s-o luam metodic. E un film cu un buget urias, de 250 de milioane de dolari, un film care in primul weekend a acoperit cheltuielile de productie si a facut un profit de aproape 130 de milioane de dolari, un record in domeniu!

Fast and Furious 7 s-a lansat la doi ani de la evenimentul nefericit ce a constat in decesul lui Paul Walker. Talentatul tanar actor a avut un rol bine definit si simbolic in acest film, folosirea in anumite secvente a fratelui sau salvand firul epic al productiei.

Ce ingrediente are acest film? Ca de obicei, masini (multe), de la japoneze la muscle cars americane. Apoi avem cascadorii (la fel de multe) care la un moment dat au parut ca vor sa-l faca sa paleasca de invidie pe Tom Cruise cu al sau ultim Mission Imposible. Avem niste procedee regizorale care au dorit sa sporeasca dinamicitatea actiunii, insa parerea mea este ca aproape au frizat limita suportabilitatii. Pentru ca in momentul in care ai masini cu care te parașutezi din avion, in momentul in care ai urmariri prin padure si sarituri cu masina de pe munte sau intre zgarie nori, cred ca nu actiunea iti lipseste… 🙂

Totusi acest film cu bugetul amintit, cu cascadoriile amintite, cu echipa de actori pe care o stim din episoadele trecute, acest film are un calcai al lui Achile: scenariul! Avem replici pline de clisee, avem o actiune previzibila (pe care numai modalitatea in care au ales s-o realizeze o salveaza). Una peste alta, acest film este salvat de dinamica de rollercoaster impusa spectatorului, care realizeaza neajunsurile de mai sus numai cand iese din sala, pentru simplul motiv ca pana atunci nu are timp de gandire intre doua aruncari de pe blocuri si urmarit masini cu drone!

Cu un Vin Diesel omniprezent si destul de bun, cu Dwayne Johnson tonic si salvator, filmul, in substanta sa, este unul mediu, care a ajuns la performante de blockbuster datorita (sau din cauza) unui eveniment nefericit. Pentru ca aceeasi tema cu echipa invincibila care rezolva in numele unor guverne sau organizatii oficiale treburile murdare apare aproape in toate episoadele seriei. Totusi modul in care au inteles producatorii sa-i cinsteasca memoria lui Paul Walker este deosebit si acest lucru a fost rasplatit de fani, asigurandu-l cifre impresionante la capitolul incasari dar si, cred eu, minim inca o continuare.

Concluzia mea este un sfat: nu ratati Fast and Furious 7 (Furious 7). Desi nu se constituie intr-o capodopera scenaristica, are un mix de ingrediente care merita toti banii!

Titlu original: Mechanic: Resurrection; Titlu in limba romana: Mecanicul 2; Regie: Dennis Gansel; Scenariu: Philip Shelby, Tony