Cod rosu la Londra – review

ScenariuCreighton Rothenberger, Katrin Benedikt, Christian Gudegast;

DistributieGerard ButlerAaron Eckhart, Morgan Freeman, Angela Bassett, Radha Mitchell;

Durata: 99 min.;

Productie: Millennium Films, Gerard Butler Alan Siegel Entertainment, LHF Film;

Guest post: Andrei Iliescu

London Has Fallen (2016) on IMDb

London has Fallen este o continuare a filmului Olympus has Fallen. Am fost foarte surprins ca acel film va primi un sequel. Dar uite ca s-a inamplat si ghici ce, a fost exact asa cum am sperat ca va fi… actiune si adrenalina 100%.

Daca nu stiati, precedentul Olympus has Fallen este fix Die Hard la Casa Alba. Gerard Butler este Bruce Willis – acelasi rol. Eroul cu doua pistoale, un AK si cateva cutite salveaza “lumea”. Ceea ce m-a surprins la Olympus a fost ca a respectat normele unui film de actiune classic al anilor ‘80 – inceput de ‘90: violenta cat cuprinde, injuraturi si one-linere. Si a fost regizat de Antoine Fuqua (Training Day, The Equalizer). In ultima vreme, la Hollywood, totul parca s-a transformat intr-un spectacol de copii: totul politically correct! Sa nu imi spuneti ca Avengers, Captain America, White House Down (o clona Olynpus has Fallen) si altele sunt filme de actiune! Nu, alea sunt desene animate pentru copii.  Dar sa speram ca asta se va schimba. Ati vazut ce s-a intamplat cu Deadpool? Buget de 58 de milioane de dolari, R rating (violenta, injuraturi)… a scos pana acum, intr-o luna si jumatate, 700 de milioane de dolari. Si cei de la Fox vor sa faca al treilea Wolverine tot R rated. La mai multe zic eu.

Revenind la London has Fallen. Actiunea filmului se desfasoara, evident, la Londra. Dar ce cauta Mike Banning aici? Ce cauta presedintele aici? Ce cauta toti liderii lumii aici? Se pare ca prim-ministrul Marii Britanii a decedat, iar toti liderii se prezinta la inmormantare. Cel mai bun prilej de a-I elimina pe toti, unul cate unul. Nu va zic motivul, pentru ca vreau sa-l descoperiti voi.

Scena “atacului” asupra Londrei este ok, dar nu se compara cu atacul de la Casa Alba din Olympus. Din fericire, filmul intra pe steroizi de aici incolo. Gerry Butler si presedintele alearga pe tot parcursul filmului, incercand sa scape de teroristi. Iar fac o legatura cu Die Hard with a Vengeance; mai stiti filmul asta? Din 1995? In care Bruce Willis si Samuel L. Jackson alearga prin New York, incercand sa-l gaseasca pe Simon? London Has Fallen este un fel de Die Hard with a Vengeance 2 – London has Fallen 🙂 .

Normal ca nu putem scapa de propaganda americana: vedem steagul de cateva ori, auzim un God Bless America, vedem oameni care se sacrifica pentru tara si cateva citate din Pledge of Allegiance. Offf, nu se invata minte americanii astia.

Ok, nu vorbim de The King’s Speech sau Spotlight. Vorbim de un film de actiune. Cu toate astea, actorii isi fac treaba destul de bine. Pana la urma vorbim deGerard Butler, Radha Mitchell, Aaron Eckhart,dupa care urmeaza greii: Robert Forester, Angela Bassett, Morgan Freeman. Fiecare personaj se comporta fix asa cum te astepti. Ca exista mici scapari pe ici pe colo este de iertat, luand in considerare modul in care se desfasoara actiunea. Apropo de actiune, de data aceasta, Antoine Fuqua nu s-a mai asezat in scaunul regizorului. Acum il avem peBabak Najafi de care eu personal nu am auzit niciodata. Dar n-are nimic, pentru ca iranianul asta e foarte bun. Actiunea mi-a dat impresia ca este desprinsa din Counter Strike: mult sange, multe impuscaturi, multa adrenalina. Imaginati-va un 3rd person shooter dus la extrem. Din momentul in care se trage primul glont, actiunea nu se mai opreste. Luati in considerare ultimele 20 de minute. O sa intelegeti ce vreau sa spun.

Un sigur lucru care mi-a atras atentia a fost utilizarea CGI-ului; sunt unele scene in care se vede clar ca ceea ce se intampla pe ecran nu este real… si parca este facut prea slab (desene animate style).

Aici mi-e cam rusine sa postez reactiile criticilor pentru simplul fapt ca acestia critiica filmul din cauza subiectului: teroristi, violenta, lideri ai intregii lumi asasinati. Ei spun ca nu este un moment tocmai potrivit pentru lansarea acestui film din cauza tuturor nenorocirilor care se intampla in lume. De multe ori, papagalii astia de critici uita ca este vorba doar despre un FILM, o forma de deconectare de la viata reala, oamenii uita de cele mai multe ori ce inseamna cu adevarat entertainment.

Sunt bineinteles si exceptii, Erin Free de la FILMLINK spune:

It starts off as a taut, straight-from-the-headlines thriller, but eventually devolves into a giddy, cartoonish fantasy, where the world’s complex problems can be solved with a punch to the face and a follow-up wisecrack.

Asa ca sfatul nostru este sa mergeti sa vedeti filmul, va mai scoate din cotidian! 🙂