Book Club / Clubul femeilor dezlănţuite (2018) – recenzie film

Durata: 104 min.;

Productie: Apartment StoryJune Pictures;

Data premierei in Romania: 25 mai 2018;

Distribuit in Romania de: Vertical Entertainment;

Nota filmsiteatru.ro: 6,5

Book Club (2018) on IMDb

Doamnelor si domnisoarelor de toate varstele, aveti in aceste zile in cinematografe un film numa’ bun pentru domniile voastre! Filmul Book Club / Clubul femeilor dezlănţuite este povestea romantata a patru prietene trecute de prima tinerete, care au pastrat legatura de-a lungul timpului tocmai datorita acestui club de carte care le reuneste saptamanal.

Nu stiu daca scenaristul a gandit filmul cu cele patru protagoniste pentru a ne duce la clasicul Sex and the City sau asa s-a nimerit, cert e ca sexul joaca un rol important in povestea acestui film. Pentru ca satula de monotonia la capitolul sentimental din viata prietenelor sale, Vivian (Jane Fonda care la cei 80 de ani ai sai arata de 55), aduce spre lectura si analiza in club primul volum din controversatul best-seller Fifty Shades of Grey. Aceasta masura radicala pare ca aprinde scanteia pasiunii in prietenele ei si ne da un subiect de film amuzant si agreabil.

Cavalcada de situatii comice prin care trec eroinele noastre in procesul parcurgerii trilogiei semnate de Erika Mitchell Leonard (aka E. L. James), ajutata din plin de prezentele fara cusur ale celor patru doamne (aflate in forme fizice de invidiat), da nastere unui film agreabil si placut la vizionare. Nu ii lipsesc nici momentele amare, putin dramatice, insa acestea nu fac decat sa adauge sare si piper filmului in intregul sau.

Sunt si momente in care realitatea este lasata voit la o parte, momente in care parca suntem invitati sa visam la iubirile fara varsta, iar fiecare din aceste reprize de ireal aduc un farmec aparte peliculei.

O iubesc pe Jane Fonda… Si nu doar pentru forma sa fizica exceptionala sau pentru ca a stiut sa nu abuzeze de operatiile estetice. Imi place energia pe care o degaja cu o lejeritate coplesitoare dincolo de ecran si, vadit, pe platoul de filmare. Are tonus, are carisma si are chimie cu toate colegele ei de generic. Care colege, Diane KeatonCandice Bergen, Mary Steenburgen, dau o prospetime atat de fireasca firului narativ, incat la final iesi cu un zambet pe buze de la acest film, chiar daca nu ai asistat chiar la o pelicula de nota 10..

Regia este semnata de unul dintre tinerii de la Hollywood (Bill Holderman),  si nu e tocmai de lepadat. Tehnic totul e curat, lasa lucrurile sa curga lin (uneori cam lin, lasand astfel o impresie de tragere de timp) si are grija sa puna reflectorul in mod aproape egal pe eroinele noastre (e un lucru de luat in seama, pentru ca se stie ca oricat de bune prietene ar fi doua femei, o concurenta cat de mica intre ele tot exista).

Leah Greenblatt de la Entertainment Weekly sintetizeaza filmul si conjunctura actuala de la Hollywood atat de bine, incat chiar merita citata:

In an industry that defines “mature audiences” as anyone old enough to vote, a movie centered entirely on women over 65 — a sex comedy, no less — feels like some kind of small Hollywood miracle?

Vedeti acest film, doamnelor de orice varsta, va face minuni cu starea voastra de spirit!