Baby Driver (2017) – recenzie film

Durata: 113 min.;

Productie: Big Talk Productions, Double Negative, Media Rights Capital (MRC);

Data premierei in Romania: 30 iunie 2017;

Distribuit in Romania deInterComFilm Distribution;

Nota filmsiteatru.ro: 8.

Baby Driver (2017) on IMDb

Vazand afisul de la Baby Driver, stiind obiceiul ultimilor ani in care o groaza de vedete de prim rang apar in filme mediocre spre slabe, am mers la acest film fara mari asteptari, incredintati fiind ca vom vedea un nou film de mana a doua care a fost facut sa ii ajute pe protagonisti sa-si mai plateasca niste facturi.

Nimic mai gresit! Baby Driver este unul dintre cele mai reusite filme vazute de mine in ultima vreme! Este un film deosebit, are poveste, actiune, suspans, actori, scenariu, regizor, totul la superlativ. Spun ca este un film deosebit pentru ca mai mult din jumatate curge neverosimil de frumos si original, pe ritmurile unor melodii mai noi sau mai vechi, practic actiunea, cu toate zgomotele care o compun, este alcatuita prin echivalarea respectivelor zgomote cu ritmul melodiilor. N-am mai vazut asa ceva decat in trailere, consider ca este cumplit de greu de realizat la nivel de montaj acest lucru pentru un film intreg, insa efectul obtinut merita tot efortul.

Filmul ne spune povestea lui Baby, un tip care stapaneste volanul ca nimeni altul si care a fost santajat de un anume domn Doc – Kevin Spacey sa faca pe soferul masinii de fuga de la jafuri atent regizate de el.

Incet-incet intram in viata lui Baby si aflam ca e singur pe lume, ca parintii lui au murit intr-un accident din care el, ca prin minune a scapat. A fost infiat de un om care acum e surdo-mut si pe care il ingrijeste cu devotament. Doc i-a intrezarit potentialul in urma cu ceva ani, in momentul in care Baby i-a furat masina si a fost cumplit de greu de prins. L-a constrans sa ramana alaturi de el si sa fie sofer pe getaway cars-urile de la jafurile pe care Doc le planuieste si care le aduc amandorura (dar mai ales lui Doc), o multime de bani.

Povestea in care vedem lupta morala din sufletul lui Baby, apoi idila care se infiripa intre el si frumoasa chelnerita Debora (Lily James), precum si lupta sa de a se desprinde de influenta nefasta a lui Doc, toate acestea impreuna fac din Baby Driver filmul verii pentru mine.

Avem parte de intriga, de muzica super bine potrivita, practic este un film de actiune adevarat care nu te lasa din gheare pana la final.

In primul rand alegerea lui Ansel Elgort pentru acest rol mi se pare de-a dreptul salutara. Modul lejer cu care interpreteaza roluri extrem de solicitante insusiri pe care i le-am remarcat si in The Fault in Our Stars sau seria Divergent, i-au adus un rol principal aici. Ori sa ai rol principal intr-un film cu personaje ca Jamie Foxx, Kevin Spacey si sa te si achiti de el atat de bine precum s-a achitat Ansel, este un semn ca vom mai auzi cat de curand.

Jon HammLily James, ori Kevin Spacey au fost nemaipomeniti in rolurile lor, modul in care i s-a acordat fiecaruia partea sa de actiune sau de intriga mi-a mers la inima. Faptul ca pe fiecare ii stiu din seriale de succes (Jon Hamm – Mad Men, Lily James – Downton Abbey) si ii revad in roluri pline de adrenalina si solicitante, imi aduce bucurie ca spectator, inseamna ca nu mi-au placut degeaba atunci cand mi-au placut!

Despre Jamie Foxx ce mai e de spus si nu s-a spus? A capatat renumele ca nu are cum juca prost, indiferent daca are rol principal sau secundar. Are harul de a isi aduce personajul in atentia privitorilor si de a capata o maxima simpatie a acestuia, indiferent daca personajul este negativ sau pozitiv. Asa a facut incepand cu Ray, in 2004, cand si-a revendicat si primul Oscar (eu atunci l-am descoperit cu adevarat), asa a confirmat si in ceea ce a urmat.

In ceea ce il priveste pe regizorul Edgar Wright, aflati ca in opinia mea el poarta mare parte din “vina” acestui film si mai ales a notelor mari acordate de critica de film de peste tot. Este unul dintre regizorii despre care cu siguranta vom mai auzi lucruri bune in viitor, ascultati la mine. A muncit enorm la acest film, actorii angrenati in acesta “s-au plans” de perfectionismul sau, a pus cap la cap un film intreg pe muzica, fara a face un musical, in opinia mea a scos la lumina practic un nou gen cinematografic. Este bun omul, este un inovator, un inovator erudit, a carui munca aici a smuls cronici pozitive si de unde altii n-au reusit.

Spuneam mai sus ca a obtinut critici pozitive. Mi se pare ca a avea aprecieri de la unul dintre cei mai exigenti critici, Manohla Dargis de la The New York Times, este o realizare in sine:

There’s much to enjoy in “Baby Driver,” including the satisfactions of genuine cinematic craft and technique, qualities that moviegoers can no longer take for granted.

Nu e nevoie sa va mai spun inca odata ca filmul e de vazut, nu? E de vazut neaparat! 🙂