Bastille Day / Atac de ziua nationala (2016) – recenzie film

Regie: James Watkins;

Scenariu: Andrew Baldwin;

Distributie: Idris Elba, Richard Madden, Kelly Reilly;

Durata: 92 min.;

Productie: StudioCanal, Amazon Prime Instant Video, Anonymous Content;

Bastille Day (2016) on IMDb

Inca odata asteptarile pre-vizionare mi-au fost inselate. Am crezut ca Atac de ziua Nationala va fi un film plin de explozii, masini zdrobite si lupte corp la corp. Ei bine, a fost toate acestea la un loc si ceva in plus. Pentru ca daca story-line-ul era cumva previzibil, micile mesaje subliminale cu care este impanat filmul precum mielul de Paste ce sfaraie zilele-astea prin cuptoarele romanilor, abunda in pelicula franco-americana. Mai mult, probabil ca acum cinci ani, cand frica de atentate nu era la nivelul celei de azi, filmul asta se incadra la categoria “Yet another full of bad guys movie”.

Faza e ca modul mai mult sau mai putin subtil in care se sugereaza ca practic e floare la ureche sa organizezi un atentat in Paris sau ca acolo unde francezii cred ca stiu tot ce misca este un frate mai mare american care stie mai multe, ne pune pe ganduri. Da, stim ca tocmai ca este usor si imprevizibil da unui atentat (sinucigas sau nu) mari sorti de izbanda oriunde, insa mi se pare aiurea sa faci un astfel de film in conditiile in care Parisul a patimit ce a patimit anul asta. Nu neg performantele artistico/scenaristico/actoricesti ale acestui film, insa oare nu e mai bine sa punem batista pe tambal o vreme si sa incercam sa lasam ranile sa se vindece? Sau tocmai, reimprospatarea amintirilor ne fac mai vigilenti?…

Mi-a placut Idris Elba! De fapt, e normal! Da, e baiatul aparut aproape de nicaieri ca sa-l joace pe Nelson Mandela in filmul omonim din 2013 si da, e bun! Regia e ok,  tanarul James Watkins nu straluceste cu vreun artificiu tehnic, dar macar are inspiratia de a-l mai lasa pe baiatul bun sa mai si incaseze cate una in economia filmului. Avem si-un frumusel, pe Richard Madden, pe el il stiti din Game of Thrones, il joaca pe Robb Stark. acolo. Fata, Charlotte Le Bon, apare in The Hundred-Foot Journey si The Walk, este fizionomia tipica a frantuzoaicei care se intoarce sambata dimineata de la bacanie cu bagheta proaspata in cosuletul de la bicicleta. 🙂

Usurinta cu care s-a acomodat Idris Elba acestui rol ne face sa ne gandim la ceva bun pentru el in viitor din partea creatorilor de astfel de filme. Geoffrey Macnab de la Independent ii evidentiaza dealtfel aceste insusiri desi filmul nu va urca niciodata peste 7 pe site-urile de critica de film

Bastille Day is a cheesy but enjoyable Paris set thriller which underlines Idris Elba’s fast rising credentials as an action hero.

Filmul, una peste alta, este de vazut. Nu-l ratati! 🙂