A Star is Born / S-a nascut o stea (2018) – recenzie film

Distributie: Lady GagaBradley CooperSam Elliott;

Durata: 135 min.;

Productie: Warner Bros. Pictures, Live Nation ProductionsMetro-Goldwyn-Mayer (MGM);

Data premierei in Romania: 19 octombrie 2018;

Distribuit in Romania de: Vertical Entertainment;

Nota filmsiteatru.ro: 8,5

In sfarsit un film bun anul asta! Asta a fost prima mea reactie in momentele in care a inceput sa ruleze genericul de final al filmului A Star is Born / S-a nascut o stea! Daca nu aveti rabdare sa cititi pana la final aceasta recenzie, indemnul meu e clar: nu ratati acest film! Este un remake dupa filmele cu acelasi nume din 1954 (cu Judy Garland, si James Mason), respectiv din 1976 (cu Barbra Streisand, si Kris Kristofferson).

Asadar ce e cu A Star is Born? Ei bine, este un film atat de simplu, de curat si poate atat de usor de asimilat, incat te emotioneaza pe toata durata sa. Si nu e un film scurt. Cu toate astea ai parte de peste doua ore de emotie si de vibratii pozitive incat nu il constientizezi ca fiind un film lung.

El spune povestea unui cantaret de muzica country, Jack, interpretat de Bradley Cooper, aflat la apogeul carierei sale, care insa se confrunta cu o pacatoasa dependenta de alcool. Intr-una din serile ce urmeaza unui concert, el ajunge intr-un bar unde o aude cantand pe Ally, interpretata de Lady Gaga. Melodia cantata de ea, La vie en rose, il fascineaza pe starul nostru si din acel moment incepe povestea celor doi. Adevaratul debut al acesteia se produce chiar pe scena unde Jack aproape ca o forteaza sa vina alaturi de el pe Ally pentru a canta impreuna o melodie compusa chiar de ea si care pe el l-a fascinat din prima clipa.

Povestea este simpla, asa cum spuneam, dar are meritul unic de a ne dezvalui un actor in rol de cantaret si o cantareata in rol de actrita, in asa fel incat la momentul in care filmul isi intra in drepturi cu adevarat, te absoarbe cu totul intr-un mod surprinzator. Sau cel putin asa mi s-a intamplat mie, pentru ca am fost mai mult decat placut surprins sa-l vad pe Bradley Cooper cantand si pe Lady Gaga jucand roluri destul de dificile prin dramatismul lor.

Pentru ca surpriza pe care o simti vazand-o pe Lady Gaga (cea care a surprins lumea cu muzica si aparitiile sale controversate) cum joaca rolul unei fete simple cu un talent urias, ai impresia ca ea, ca actrita, e “de-acolo” de cand lumea.

Simtind alaturi de ei tot zbuciumul clipelor prin care trec iti dai seama ca ceea ce ni se intampla tuturor in viata sunt clipe unice de care trebuie sa ne bucuram. Ei se bucura de descoperirea celuilalt si reusesc sa ne poarte alaturi de ei in asa fel incat pe toata durata filmului iti pui aceleasi intrebari ca si ei, simti ca te dor aceleasi lucruri ca pe ei sau ca te bucura aceleasi intamplari ca pe ei.

Ce este extraordinar, in afara modului in care chimia nemaipomenita dintre eroii nostri afecteaza in mod pozitiv perceptia spectatorului, este ca, desi nu se vrea a fi un musical, filmul efectiv a lovit topurile din intreaga lume prin soundtrack-ul sau, debutand direct pe primele locuri ale celor mai importante topuri muzicale din Europa si de peste ocean.

Am spus mai sus, dar tin sa reiterez: Bradley Cooper ca muzician si Lady Gaga ca actrita sunt un cuplu atat de reusit in acest film incat pronosticurile aparute in prima saptamana dupa lansarea sa cum ca are sanse la Oscarurile din acest an mi se par foarte realiste.

Reusind, ca actor si regizor, sa aduca in fata publicului o pelicula de o asemenea calitate, Bradley Cooper se recomanda ca avand reale calitati regizorale si, de ce nu, foarte mult fler, pentru ca, se spune, nu a avut niciun moment pe altcineva in gand pentru rolul lui Ally, decat pe Lady Gaga.

Referindu-ma la Lady Gaga, nu pot neaparat sa spun ca m-a surprins, ci ca mai degraba in sfarsit mi-a confirmat niste asteptari. Am urmarit pe Netflix un documentar legat de viata ei, Gaga: Five Foot Two, documentar care, pe langa concertul live de la Bucuresti si alte concerte inregistrate in care i-am descoperit si redescoperit adevaratul talent, mi-au zugravit nu o diva de carton, ci o artista extraordinar de sensibila, o voce unica si nemaipomenit de versatila, care, iata, pare ca trece lejer, inca odata dupa Golden-Globe-ul castigat cu ocazia rolului din American Horror Story, granita fina dintre muzica si film.

Si cum de-a lungul timpului Warner Brothers au tot incercat sa aduca pe marile ecrane acest remake, actori precum Tom Cruise, John Travolta, Robert Downey Jr., Will Smith, respectiv nume precum Alicia Keys, Rihanna, sau Beyonce au fost vehiculate pentru rolurile lui Jack si Ally, eu cred, vazand acum aceasta productie, ca desi asteptarea a fost lunga, nimic nu a fost in zadar, pentru ca perechea ce a dat viata povestii noastre este deosebit de bine aleasa.

Avand atatea plusuri, acestui film nu are a i se reprosa mai nimic, poate doar simplitatea scenariului si previzibilitatea finalului sau, insa cum previzibilitatea face parte din viata, firescul cu care se poate mandri acest film este poate si unul dintre ingredientele succesului sau.

Situandu-se pe locuri fruntase in Box Office, cu nu mai putin de 25 de milioane de dolari castigati dupa prima saptamana, filmul a cam entuziasmat audienta si critica deopotriva. Cu note mari si pe rottentomatoes (90%) si pe metacritic.com (metascore 91), cuvintele despre el sunt greu de sintetizat, cu toate acestea ideea principala care se desprinde este:

Cooper and Gaga are both fantastic in roles that ask a lot of both of them.

(Jack Pooley – What Culture)

Am spus-o si la inceput, o repet si aici: vedeti neaparat acest film, merita, nu veti regreta!